بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ از طریق وبلاگ نویسی تبدیل شویم؟

چگونه به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ از طریق وبلاگ نویسی تبدیل شویم؟

چگونه به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ از طریق وبلاگ نویسی تبدیل شویم؟

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به یک بخش ضروری و مهم از مجموعه بازاریابی تبدیل شده است. دلیل این امر ساده است: بیش از دو سوم جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و افراد به طور فزاینده‌ای محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین بررسی می‌کنند. همانطور که مردم زمان بیشتری را صرف اینترنت می‌کنند، کسب و کارها نیز مجبورند بر روی تبلیغات محصولاتشان در پلتفرم‌های مختلف آنلاین تمرکز کنند تا به مشتریان بالقوه خود برسند. البته تبلیغات آنها باید جایی باشد که چشم ها هستند! با این حال دیجیتال مارکتینگ ساده‌تر از بازاریابی سنتی نیست. یک بازاریاب دیجیتال قرار است کمپین‌های بازاریابی را بر روی کانال‌های دیجیتال ایجاد کند ودر ایمیل، وبسایت، موبایل، شبکه‌های اجتماعی و مکان‌های بسیار دیگر برای ایجاد آگاهی و لیدهای شایسته‌ برای نرخ تبدیل (فروش) ترسیم ‌کند.

تبدیل شدن به دیجیتال مارکتینگ از طریق وبلاگ نویسی

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

 همانطور که گفته شد دیجیتال مارکتینگ دارای جنبه‌های مختلفی است، بازار بزرگ شده است تا آنجا که هر یک از این بخش‌ها، نیاز به یک متخصص جداگانه درون شرکت دارد. برخی از این بخش‌های اصلی در این دیجیتال مارکتنیگ عبارتند از :

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • بازاریابی موتور جستجو
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیل
  • اتوماسیون بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل (آنالیتیکز)
  • بازاریابی دیجیتال ادغام شده (Integrated)

برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال، باید قادر باشید تا کمپین‌های بازاریابی دیجیتال با کیفیتی را اجرا و مدیریت کنید تا در ابتدا به ساخت برند کمک کنید. برای انجام این کار باید بدانید چگونه همه مهارت‌های ذکر شده در بالا را به کار ببرید. اگر می‌خواهید به یک متخصص در یکی از این مهارت‌ها تبدیل شوید، باید در آن عمیق‌تر شوید و دانش و مهارت کاملی در مورد آن کسب کنید. در دیجیتال مارکتینگ، ما این را یک بازاریاب T-شکل می‌نامیم؛ خط افقی T، دانستن تمام اجزای اصلی برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال خوب است و خط عمودی در T، تبدیل شدن به یک متخصص در یکی از این اجزا می‌باشد.

کسب دانش و مهارت کافی (استاد شدن) در یکی از مهارت‌های ذکر شده، به اندازه یک عمر طول می‌کشد و شما تنها زمانی می‌توانید در اینها مهارت کافی پیدا کنید که بتوانید به طور موفقیت‌آمیز دانش را اجرا کنید، نه زمانی که شما کامل آن را یاد بگیرید. از این رو، با توجه به ماهیت تغییر سریع این مهارت‌ها، باید به طور مدارم یاد بگیرید و اجرا کنید. حالا بیایید به هر یک از این مهارت‌ها نگاهی بیاندازیم و ببینیم چگونه وبلاگ‌نویسی می‌تواند به شما کمک کند تا در آن‌ها مسلط شوید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا داغترین و بهترین مهارتی است که تقاضای بسیار زیادی در آن وجود دارد. بازاریابی محتوا فقط نوشتن یک پست یا مقاله و انتشار آن در اینترنت نیست. به گفته یک متخصص، بازاریابی محتوا تنها بازاریابی است که باقی مانده است. در بازاریابی محتوا کشش بیشتری بوجود آمده است زیرا بیشتر کسب و کارها به اهمیت آن پی برده‌اند و این عمدتا به این دلیل است که تبلیغات هر چه رو به جلوتر می‌رود؛ کم بازده و ناکارمدتر می‌شوند.

  • چگونه وبلاگ‌نویسی به شما کمک می‌کند تا در بازاریابی محتوا مهارت یابید؟

سه مرحله مهم بازاریابی محتوا عبارتند از برنامه‌ریزی، ایجاد و تبلیغ.

بازاریابی محتوا به معنای تولید و انتشار محتوا در رسانه‌های مختلف با هدف جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی است. در وبلاگ‌نویسی، با هر ایده‌ای که در پست وبلاگ خود می‌گذارید، هدفی را دنبال می‌کنید – چه چیزی می‌خواهید از طریق پست وبلاگ و یک برنامه بدست آورید، چگونه می‌خواهید به آن هدف برسید یعنی چه چیزی می‌خواهید در پست بنویسید. از این رو در پست خود، باید اطلاعات مفید و راهنمایی‌های لازم را در زمینه کسب و کار خود به مشتریان ارائه دهید و نیز این اطلاعات برای خوانندگان جذاب باشد. اگر پست‌های خوبی ایجاد نکنید، مطالب منتشر شده به شما کمک نخواهند کرد که به اهداف بزرگتر خود دست یابید.

هنگامی که شروع به نوشتن پست وبلاگ می‌کنید، کمی تحقیق بر روی موضوع یا ایده انجام می‌دهید، سپس در ابتدا یک طرح کلی ایجاد می‌کنید و بعد از آن شروع به نوشتن پست وبلاگ می‌کنید، آن را ویرایش می‌کنید و سپس انتشار می‌دهید. این برابر با مرحله ایجاد محتواست. تحقیق، طرح کلی، نوشتن، ویرایش و انتشار مراحل اصلی فرایند ایجاد محتوا هستند. با هر پست مهمانی که می‌نویسید، قادر خواهید بود هر یک از این مراحل را بهبود بخشید و بالاخره در آن تسلط کافی را بدست آورید. 

وبلاگ نویسی با انتشار آنچه که نوشته‌اید به اتمام نمی‌رسد. جذب بازدیدکنندگان برای خواندن، به اشتراک‌گذاری و تبلیغ (شناساندن) مرحله مهم بعدی می‌باشد. بیشتر وبلاگ‌نویسان این مرحله را نادیده می‌گیرند یا در آن شکست می‌خورند که منجر به از بین رفتن زود هنگام وبلاگ‌شان می‌شود. 

 

وبلاگ‌نویسان توصیه می‌کنند اگر 40% از وقت خود را صرف نوشتن پست مهمان کنید، بعد از آن باید 60% از وقت خود را صرف تبلیغ و شناساندن آن کنید. برای تبلیغ و شناساندن آن گزینه‌های متعددی دارید، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات، بهینه‌سازی موتور جستجو و بازاریابی، بازاریابی ایمیل و غیره. در ادامه در مورد تبلیغ از طریق بازاریابی محتوا یاد خواهیم گرفت. از این رو، این چگونگی کمک وبلاگ‌نویسی است تا در بازاریابی محتوا مهارت کافی یافته و مسلط شوید.

بهینه‌سازی موتور جستجو

بهینه‌سازی موتور جستجو که به عنوان سئو شناخته می‌شود مطلوب‌ترین و سخت‌ترین مهارتی است که باید در آن مسلط شوید. گوگل، الگوریتم رتبه‌بندی خود را 200 بار در سال بهبود داده و نمی‌توان جای ثابتی را برای سئو سایت‌ها در نظر گرفت. بنابراین به دلیل تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه بندی، وظیفه متخصصین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است. 

هنگامی که پست وبلاگ خود را می‌نویسید، تحقیق کلمه کلیدی را باید انجام دهید تا کلمه کلیدی مناسب را قرار دهید. همچنین باید رقبا را بررسی کنید تا بدانید چه نوع محتوایی رقبای شما منتشر می‌کنند. این دو مرحله شروع فرایند سئوی خوب است. در هنگام نوشتن پست مهمان، باید از کلمه کلیدی هدف در محل مناسب استفاده کنید تا احتمالات رتبه‌بندی آن مقاله بهبود یابد. همچنین کلمه کلیدی را در URL و انکر تکست به کار برید. این کار بهینه سازی داخلی می‌باشد که بخشی از سئو است. 

هنگامی که پست خود را منتشر می‌کنید، علاقه خواهید داشت تا تأثیرگذاران (influencer) وبلاگ شما را تبلیغ کنند، می‌توانید از کانال‌های اجتماعی برای تبلیغ آن استفاده کنید. همچنین از تاکتیک‌هایی مانند کامنت گذاری، پست گذاشتن لینک پست مهمان در فروم‌ها یا استفاده از نشانه گذاری اجتماعی (social bookmarking) و غیره استفاده کنید. نشانه گذاری اجتماعی، اشتراک گذاری لینک صفحات یا وبسایت‌های مورد علاقه خود در یک یا چند وبسایت که سرویس اشتراک لینک دارند و منجر به تبادل لینک می‌گردد، گفته می شود. این مراحل بخشی از لینک بیلدینگ هستند که این هم جزئی از سئو می‌باشد. 

بازاریابی از طریق موتور جستجو

اگر واقعا می‌خواهید در وبلاگ نویسی پیشی بگیرید و برتر باشید، نمی‌توانید فقط به ترافیک ارگانیک تکیه کنید. در حالیکه ممکن است یه مدت طول بکشد تا ترافیک ارگانیک برای پست‌های جدید مهمان خود بدست آورید، می‌توانید از گوگل ادوردز (Google Adwords) و تبلیغات بینگ برای کسب ترافیک سریع استفاده کنید. از آنجایی که بر روی تحقیق یا آگاهی یافتن کلمات کلیدی برای تبلیغات تمرکز خواهید کرد، هزینه آن بسیار زیاد نخواهد بود. بازاریابی با موتور جستجو از دو بخش SEO و PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) تشکیل شده است؛ همانطور که می‌دانید سئو رایگان است و هر چه وبسایت بهینه‌سازی حرفه‌ای تری داشته باشد دارای جایگاه بهتر در نتایج جستجوست، اما پرداخت به ازای کلیک رایگان نیست و در ازای هر تبلیغ باید مبلغی را به موتورهای جستجو بپردازید. برخلاف سئو که فرایندی زمانبر است، بازاریابی با موتور جستجو سریعا مشاهده می‌گردد، بطوریکه پس از آغاز تبلیغات بازدید سایت افزایش محسوسی پیدا خواهد کرد.

اگر تصمیم گرفتید از این تاکتیک‌ها استفاده کنید، باید یاد بگیرید تا کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید، تبلیغات بنویسید، تا اینکه در بازاریابی موتور جستجو استاد شوید که به عنوان پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) شناخته می‌شود. 

بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یک جزء ضروری برای موفقیت در وبلاگ‌نویسی است و در زمان‌های قبل‌تر وبلاگ نویسی به عنوان یک فعالیت شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شد؛ به این دلیل که پست‌های وبلاگ شما می‌توانند باعث ایجاد کامنت‌ها، لایک‌ها و اشتراک گذاری از سوی خواندگان شود. برای ایجاد تعاملات توسط شبکه‌های اجتماعی، باید زمان مناسب برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی را بیاموزید و پست‌های شبکه‌های اجتماعی را طوری تولید کنید که منجر به جذب لایک و به اشتراک‌گذاری شوند. 

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

مشخص است که فیسبوک نمی‌خواهد که بسیاری از لایک‌‌ها، به اشتراک‌گذاری‌ها و دسترسی ارگانیک برای پست‌ها به طور رایگان باشد. راه‌اندازی موفقیت‌آمیز تبلیغات با شبکه‌های اجتماعی مؤلفه‌ای مهم در موفقیت یک وبلاگ‌نویس می‌باشد. بسیاری از وبلاگ‌نویسان شکست خورده‌اند تا این تغییر را بشناسند و خود را با آن سازگار کنند و اینکار برای آنها هزینه داشته است، به این ترتیب که بسیاری از خوانندگان خود و به اشتراک گذاشتن از طریق آنها را از دست می‌دهند. بنابراین به این دلیل که شبکه‌های اجتماعی بخشی از زندگی روزمره ما شده‌اند، این شبکه‌ها می‌توانند فرصت خوبی برای برندسازی ایجاد کنند تا نام آنها در ذهن کاربران حک شود.

 

بازاریابی ایمیل

ساخت لیست (List building) و وبلاگ‌نویسی دست در دست هم داده و هر وبلاگ‌نویس موفق (و یا هر کسی که می‌خواهد وبلاگ‌نویسی موفق شود) بر روی آن تمرکز خواهد کرد. همچنین به عنوان بخشی از کسب درآمد وبلاگ، وبلاگ نویسان از ایمیل استفاده می‌کنند تا برنامه‌های تولید درآمد خود را پشتیبانی کنند. بروز نگه داشتن خوانندگان با جدیدترین و تازه‌ترین پست‌های وبلاگ از طریق خبرنامه‌های هفتگی، درگیر کردن خوانندگان با محتویات ایمیل، تبلیغات و شناساندن محصولات و خدمات از طریق ایمیل؛ چندین تاکتیک‌های ایمیلی رایج مورد استفاده توسط وبلاگ‌نویسان هستند. این تاکتیک‌ها مهمترین اجزای ایمیل مارکتینگ می‌باشند. هنگامی که لیست‌های ایمیل خود را ایجاد، مدیریت کرده و درگیری ایجاد کردید شما نیز در مسیر تسلط بر بازاریابی ایمیل قرار می‌گیرید.

 

اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)

اتوماسیون بازاریابی استفاده از نرم‌افزارها برای ارسال پیام‌های مخصوص به مشتریان است که می‌توان با ارسال پیام‌های شخصی‌سازی شده به مشتریان بر اساس نیاز و علایق آنها، با ایجاد ارتباط قوی سودآوری بیشتری داشت. بسیاری از وبلاگ‌نویسان باهوش و دانا بازاریابی خود را اتوماتیک می‌کنند. هنگامی که پستی جدید منتشر می‌شود، آن به طور اتوماتیک بر روی پروفایل‌های شبکه اجتماعی‌شان پست شده و به سرورهای پینگ ارسال شده و به نقشه سایت اضافه می‌شود. همچنین آنها به بخش‌های مختلف تقسیم شده و محتوای مرتبط و تبلیغات را به خوانندگان خود بر اساس منبع بازدید نشان می‌دهند. با ایمیل اتوماسیون آنها می‌توانند محتوا و پیشنهادات مربوطه را تگ‌گذاری، بخش‌بندی و تبلیغ کنند. همه اینها بخشی از مجموعه مهارت اتوماسیون بازاریابی است و وبلاگ‌نویسی می‌تواند به شما کمک کند تا آن را به طور مؤثر یاد بگیرید.

 

تجزیه و تحلیل (Analytics)

شما باید در مورد خوانندگان وبلاگ خود بدانید؛ از کجا آنها هدایت می‌شوند، چه چیزی آنها استفاده می‌کنند، چه مقدار آنها وقت صرف می‌کنند و چه اقداماتی انجام می‌دهند. ابزارهای آنالیتیکز مانند گوگل به شما کمک می‌کند تا اینها را متوجه شوید. تسلط بر چنین ابزارهای آنالیتیکز برای یک وبلاگ‌نویس باعث می‌شود بداند چه پست‌هایی را منتشر کند تا منجر به جذب خوانندگان، و نیز لایک‌ها و به اشتراگ‌گذاریهای بیشتر شود.

بازاریابی دیجیتال ادغام شده

در حال حاضر، متوجه شدید تبدیل شدن به یک وبلاگ‌نویس موفق شانسی نیست. این امر بستگی به این دارد که شما چگونه به خوبی از کانال‌های بازاریابی و تاکتیک‌ها برای رسیدن به بهترین نتایج استفاده کنید. استفاده از دو یا چندین کانال بازاریابی برای دستیابی به نتایج، به عنوان دیجیتال مارکتینگ ادغام شده (integrated digital marketing) شناخته می‌شود. اگر به درستی بر روی هدایت بهترین نتایج به وبلاگ خود تمرکز کنید، به طور اتوماتیک به مهارت دیجیتال مارکتینگ ادغام شده مسلط خواهید داشت. با خواندن این مطلب، اکنون می‌دانید که چگونه می‌توانید به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ از طریق وبلاگ‌‌نویسی تبدیل شوید. 

اگر در وبلاگ‌‌نویسی جدی هستید و همه کارهای لازم را برای موفقیت آن انجام داده‌اید، در نهایت می‌توانید به یک متخصص بازاریابی تبدیل شوید.

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده