بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور مطالب وبلاگ را تبدیل به پست‌های شبکه‌های اجتماعی کنید؟

چطور مطالب وبلاگ را تبدیل به پست‌های شبکه‌های اجتماعی کنید؟

چطور مطالب وبلاگ را تبدیل به پست‌های شبکه‌های اجتماعی کنید؟

آیا دوست دارید مطالب وبلاگ شما که زحمت و زمان زیادی را برای آن مصرف کرده‌اید به بهترین نحو ممکن کاربران شبکه‌های اجتماعی را با خود همراه کنند؟ آیا مطالب وبلاگ شما آنطور که انتظار داشتید مورد توجه واقع نشده است؟

اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است بهتر است ۴ مرحله زیر را مطالعه کنید تا به بهترین شکل ممکن مطالب طولانی وبلاگ خود را برای کاربران شبکه‌های اجتماعی خود خلاصه کنید و آنان را مشتاق به خواندن باقی مطلب کنید.

۱– بهترین مطالب وبلاگ خود را لیست کنید

برای اینکه مطالب طولانی وبلاگ خود را برای کاربران شبکه ‌های اجتماعی خود جذاب تر کنید، ابتدا یک لیست از عناوین بهترین پست های وبلاگ خود تهیه کنید. می توانید از گوگل آنالیتیکس جهت مشاهده اینکه کدام مطالب وبلاگ بیشترین اثربخشی را داشته است استفاده کنید. این لیست را با توجه به شاخص هایی مثل میزان بازدید و میزان زمان صرف شده کاربران مرتب سازی کنید.

معرفی ابزار:  یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید از آن برای سنجش میزان جذابیت مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید افزونه crowdtangle است. کافی است این افزونه را بر روی مرورگر کروم خود نصب کنید تا به شما اطلاع دهد که مطلب شما توسط چه کسی و در کدام شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. این امر می‌تواند نشان دهنده جذابیت بالقوه مطلب شما برای کاربران شبکه‌های اجتماعی باشد. برای مثال مقاله آموزش Google Optimize من در آکادمی ای نتورک توسط یک کاربر در توییتر به اشتراک گذاشته شده است. همچنین در شبکه اجتماعی لینکدین این مطلب از طرف ۳۴ اینتراکشن داشته است (لایک و کامنت).


هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

در ادامه ۵ تا ۱۰ دلیل را که کاربران چرا باید جذب این مطلب شوند را در روبروی مطالب خود لیست کنید. همچنین بهترین نقل قول ها و نکات کلیدی هر مطلب را روبروی آنها لیست کنید. برای مثال مقاله شما ممکن است شامل آماری جذاب، جمله ای شگفت انگیز و یا نقل قولی از یک فرد تاثیرگذار باشد و به طور کلی به دنبال پیامی باشید که در کنار جذاب بودن پیام اصلی مطلب را انعکاس دهد. این امر در مراحل بعد به شما کمک خواهد کرد تا به طور اثربخش‌تری پست شبکه اجتماعی خود را ایجاد کنید.

۲- نوع فرمت هر پست را مشخص کنید

تبدیل یک مقاله ۱۲۰۰ و یا حتی ۲۰۰۰ کلمه‌ای به یک پست جذاب در شبکه‌های اجتماعی اصلا کار راحتی نیست. اما یک نکته کلیدی برای این تبدیل تعیین نوع فرمت محتوا است.

هرکس روش خاص خود را در یادگیری دارد. برخی از افراد از طریق فرمت های بصری مثل اینفوگرافیک و ویدئو بهتر دانش را جذب می‌کنند، برخی به صورت صوتی و پادکست و هنوز هم برخی به صورت متنی. کلمه هنوز را به کار می‌برم زیرا که تولید محتوا هر چه بیشتر به سمت فرمت‌های بصری مثل ویدئو در حال حرکت است. به گزارش فوربز تا سال ۲۰۱۹، بیش از ۸۰% ترافیک اینترنت در دست ویدئوها خواهد بود. برای همین یک راه خوب تبدیل اطلاعات مهم مقاله خود به یک پست ویدئویی خلاصه است. سعی کنید در این ویدئو تنها بر روی نکات کلیدی مقاله خود تمرکز کنید.

ابزار: این روزها ابزارهای آنلاین زیادی جهت ساخت ویدئوهای کوتاه وجود دارند. برای مثال Lumen5 امکان ساخت ویدئو را برای پست‌های وبلاگ شما فراهم می‌کند و یا Adobe Spark به زیبایی عکس‌ها و ویدئوهای شما را تبدیل به یک ویدئو یکپارچه می‌کند. با سرچ کردن در گوگل و اپ استورها نرم افزارها و اپلیکیشن‌های زیادی را می‌توانید پیدا کنید.

۳- یک پست پیش‌نویس برای هرکدام از مطالب برتر وبلاگ خود تهیه کنید

حالا که شما می‌دانید چه مطلب ارزشمندی را باید تبدیل به پست شبکه اجتماعی کنید و فرمت آن را نیز تعیین کرده‌اید، وقت آن است که یک پست متقاعد کننده و جذاب که عنوان متفاوتی با مقاله اصلی دارد ایجاد کنید. بر این نکته تمرکز کنید که چرا باید این بلاگ پست برای مخاطبان جذاب باشد. اگر عنوان مقاله خود را عیناً تکرار کنید به نوعی کاری زائد را انجام داده‌اید و اشتیاقی را در کاربران جهت خواندن کامل بلاگ پست ایجاد نکرده‌اید. می‌توانید در عنوان پست شبکه اجتماعی سوالی را در ذهن مخاطب ایجاد کنید و راه حل آن سوال را به طور خیلی خلاصه مطرح کنید تا مخاطب پاسخ کامل را در بلاگ پست شما پیدا کند.

البته لازم نیست همیشه این امر با سوال ایجاد شود و بیان کردن یک فکت (حقیقت) و یا یک نقل قول و ترغیب کاربر به خواندن کامل مقاله نیز می‌تواند شیوه مفیدی باشد. برای مثال در پست زیر خط اول با یک نقل قول شروع شده است و تلاش شده است در خط دوم کاربر با نقل قول ذکر شده درگیر شود و در نهایت با ایجاد یک متن فراخوان (CTA) کاربر را به سمت پست اصلی هدایت کند.

۴-پست خود را متناسب با شبکه اجتماعی مورد نظر طراحی کنید

ظاهر مناسب برای یک پست به اندازه متن و محتوای آن مهم است. هر شبکه اجتماعی به لحاظ بصری ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید رعایت شود.

مثلا در اینستاگرام ترکیب بیش از اندازه متن و هشتگ برای کاربرها جذاب نیست. سعی کنید متنی تمیز و با رعایت فضای خالی بین متن و هشتگ بنویسید. برای مثال در پست زیر میبینیم که کاملا این نکته رعایت شده است و تلاش شده است که فاصله بین متن و هشتگ رعایت شود و در درون متن از هشتگ استفاده نشود.


در فیسبوک اگرچه امکان نوشتن متن‌های طولانی وجود دارد ولی سعی کنید بیشتر از یک یا دو پاراگراف استفاده نکنید و رعایت فضای خالی کوچک بین هر پاراگراف را مد نظر داشته باشید. برای مثال در پست زیر یک فاصله اضافی بین پاراگراف اول و دوم گذاشته شده است.

توییتر محدودیت نوشتاری دارد و پیام شما باید کاملا تأثیرگذار باشد. نهایتاً از ۳ تا ۴ هشتگ برای هر توییت استفاده کنید و بیشتر از دو هشتگ را در درون متن به کار نبرید و سایر هشتگ ها را در انتهای توییت قرار دهید. همچنین لزوم استفاده از کوتاه کننده‌های لینک هم در توییتر به دلیل محدودیت نوشتاری ضروری است.


برای مثال در توییت بالا از اکانت HubSpot تمامی موارد ذکر شده برای شبکه اجتماعی توییتر رعایت شده است.

نتیجه گیری

مهمترین نکته در تبدیل مطالب وبلاگ به پست‌های شبکه اجتماعی این است که برای مخاطب خود ارزش ایجاد کنید. بر این امر تمرکز کنید که کاربران شما به چه چیزی بیشتر از همه اهمیت می‌دهند و چگونه می‌توانید آنها را طریق آموزش، سرگرمی و یا مطالب الهام بخش با خود همراه سازید.

تبدیل اصولی پست‌های وبلاگ به مطالب شبکه اجتماعی اصلا کار ساده‌ای نیست اما گاهی انجام کارهای سخت پاداش خوبی به همراه دارد. در نهایت توجه کنید که هر چقدر در این کار تجربه بیشتری بدست آورید بهتر می‌توانید سلیقه مخاطبان خود را شناسایی کنید. پس اگر تا به حال به طور اصولی ابن کار را انجام نداده‌اید دست به کار شوید و اجازه ندهید مطالب شما در گوشه‌ای از دنیای بزرگ اینترنت خاک بخورد.

منبع خبر: http://blogad.ir/promote-blog-posts-using-social-media

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده