مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رتبه بندی صفحات وب در موتورهای جستجوگر

رتبه بندی صفحات وب در موتورهای جستجوگر

رتبه بندی صفحات وب در موتورهای جستجوگر

هر بار كه شما توسط موتور جستجو، جستجویی انجام می دهید، عنكبوت(spider) آن به آهستگی از میان میلیون ها فهرست حركت می كند و آنهایی را كه بيشتر با مورد جستجوی شما ارتباط دارند را به تصویر می كشد حتی میزان این ارتباط نيز مورد ارزشيابی قرار می گیرد تا مرتبط ترين سايتها در ابتدا به نمايش درآيند. البته موتور جستجو همواره درست عمل نمی كند. گاهی صفحات نا مربوط به چشم می خورند و در مواردی برای یافتن آنچه می خواهید بايد جستجوی بیشتری انجام دهید. موتور جستجو در يافتن اطلاعات عمل شگفت انگیزی انجام میدهد.

براستی موتورهای جستجو عمل ارزشگذاری ورتبه بندی را چگونه انجام میدهند ؟ پاسخ از این قرار است : توسط يك گروه دستورالعملها كه الگوریتم خوانده مي شوند. هر موتور جستجو از گروه متفاوتی از الگوریتم ها استفاده مي كند، اما همه آنها از اصول عمومی خاصی پيروی مي كنند.از آنجا كه موتورهای جستجو قصد دارند توجه مشتریان را مجددا به خود جلب كنند، تلاششان بر اين است كه نتايج جستجوی مرتبط تری را پيدا کنند.


هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

يك راه برای دستيابی به اين هدف توجه به مكان قرارگيری و تراكم عبارات جستجو يا كلمات كليدی در يك صفحه وب است. موتور جستجو بررسی مي كند که كلمات كليدی در بخش عنوان(Title)، بخش سرآغاز(Head)، در ابتدای پاراگراف يا در متن آمده اند. فرض بر اينست كه صفحات مرتبط با کلمات مورد جستجو، اين عبارات كليدی را برجسته تر و چشمگیرتر مورد استفاده قرار مي دهند. موتور جستجو تحليل مي كند كه كلمات كليدی در مقايسه با ديگر كلمات چند مرتبه به كار رفته اند.


 Meta tag ها نيزممكن است در تشخيص ارتباط نقش داشته باشند، هرچند بسياري از موتورهای جستجو آنها را در نظر نمی گيرند و آن دسته كه به آن اهميت مي دهند، ممكن است به صورتهای متفاوتی آنها را ارزشگذاری كنند.


امكان دارد موتورهای جستجو، وب سایت رتبه بندی صفحات وب در موتورهای جستجوگرها را بعلت Spamming جريمه يا تحريم كنند. كلمات كلیدی يكنواخت و خسته كننده ، كلمات كلیدی تكراری در انتهای يك صفحه و ارایه كردن صفحه ای كه به صورت اتوماتیك مخاطب را به صفحه ای با محتوای كاملا متفاوت هدايت كند، همه اشكالی از Spamming هستند.


در پايان، موتورهای جستجو تحلیل ارتباط (Link Analysis) را نیز در مشخص كردن ارزشیابی خود به كارمی برند. با تحلیل اينكه صفحات چگونه به يكدیگر متصل می شوند يك موتور جستجو می تواند مشخص كند که آن صفحه در چه مورد است و آيا آن صفحه به اندازه كافی مهم است كه در رتبه بندی به حساب آيد يا خير؟

مهم است كه به یاد داشته باشيم , با اينكه اكثر موتورهای جستجو از اصول يكسانی پيروی می كنند، الگوریتم هاي متفاوتي دارند. به اين دليل است كه انجام يك جستجو در موتورهاي جستجويمختلف، نتايج بسيار متفاوتی به بار می آورد. برای مثال ممكن است برخی موتورهای جستجو تعداد بيشتری از صفحات وب را فهرست کنند و برخی ديگر در فاصله های زمانی کم تر اين کار را انجام دهند.


نتیجه نهایی اينكه هیچ دو موتور جستجویی فهرست يكسانی از صفحات وب ندارند. بنابراین رتبه بندی در موتورهای جستجو ممكن است بسيار متفاوت باشد. به همين دليل طراحان سایتهای وب، معمولا يک موتور عمده را هدف قرار می دهند و سعی می کنند طراحی سایت را به گونه ای انجام دهند که برای آن موتور خاص، مناسب تر باشد و رتبه بهتری داشته باشد و البته با اين کار، به احتمال زياد، رتبه در برخی موتورهای ديگر را از دست خواهد داد. حتی برخی از طراحان ممکن است موتورهای منطقه ای و تخصصی خاصی را هدف قرار دهند و برایشان امتياز در موتورهای عمومی اهمیت نداشته باشد.

شما بايد قبل از اعمال هرگونه تنظیمات در سایت خود، اول به اين نکته که کدام موتور جستجو را هدف قرار می دهید توجه کنيد سپس سایت خود را برای بدست آوردن حداکثر امتیاز در آن موتور بهینه کنید.


با توضیحات فوق، به نظر می رسد بايد در مورد خدماتی که ادعا می کنند سایت شما را با اندک هزینه ای در صدها و هزاران موتور جستجو در مکان مناسبی قرار می دهند، بیشتر احتياط کرد.

www.google.com

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده